Skaberværksaften i Skt. Pauls Kirke: Hvordan finder vi håb i klimakrisen?

september 25 @ 19:00 - 21:00

Skaberværksaften i Skt. Pauls Kirke Aarhus C.
Hvordan finder man håb i klimakrisen?
Dette spørgsmål stiller vi skarpt på med en panelsamtale mellem personer fra forskellige kirkelige baggrunde, modereret af journalist Iben Maria Zeuthen.

Vi skal synge salmer, der værdsætter skaberværket, og reflektere over vores fælles forpligtelse til at drage omsorg for det.
Panelsamtalen moderes af journalist Iben Maria Zeuthen, som har startet P1-podcasten, “Hvad ville Jesus have sagt?” og har den sociale medieplatform “Ryd fladen for klimaet”.
Panelet består af:
🌱 Hans-Christian Pettersson – Præst i Aarhus Valgmenighed.
🌱 Lise Palstrøm – Sognepræst i Veng-Mesing Pastorat, pilgrimspræst og præst vedr. Grøn Kirke i Aarhus Stift.
🌱 Ernst Jürgensen – Seniorrådgiver for bæredygtig forvaltning af naturens ressourcer, Danmission.
🌱 Maria Thaarup – Ledende præst i Aarhus Metodistkirke.
Aftenen er et samarbejde mellem KFUM og KFUK, Sct Pauls Kirke, Danmission og Grøn Kirke.
Gratis entré

Dato: