« Alle Begivenheder

Fælles håb – Fælles handling: Klimagudstjeneste i Haderslev Domkirke d. 10/11 2024

november 10 @ 16:00 - 18:00

Som optakt til det internationale klimatopmøde COP29 inviterer et bredt kirkeligt fællesskab til en fælleskirkelig klimagudstjeneste og efterfølgende suppe i Haderslev Domkirke den 10. november kl. 16.00.

Fra den 11. november samles verdens ledere i Baku, Azerbaijan, for at drøfte og finde løsninger på globale klimaforandringer under det internationale klimatopmøde COP29. I den anledning har danske kirker valgt at afholde en klimagudstjeneste den 10. november i Haderslev som en kirkelig optakt til topmødet og for at samles i bøn for vores fælles klode. Repræsentanter fra forskellige kirker og kirkesamfund vil deltage i gudstjenesten, og prædikant er biskop Marianne Christiansen.

Samtidig vil der være mulighed for at samle ind til fordel for Folkekirkens Nødhjælp som hjælper med klimatilpasning og nødhjælp i lande hvor klimaforandringerne rammer allerhårdest.

Vi håber at du kan deltage i klimagudstjenesten. Tilmelding kan ske via dette tilmeldingslink.

Hvis du har spørgsmål, kan du kontakte Christian Arffmann på email: ca@interchurch.dk eller telefon 29911324.

Klimagudstjenesten er arrangeret i et samarbejde mellem Haderslev Domsogn, Folkekirkens Nødhjælp, Danske Kirkers Råd og Folkekirkens mellemkirkelige Råd.

Folkekirkens Nødhjælp

Haderslev domkirke