Glimt fra Skabelsestiden: 101 håbe-søgende århusianere deltog i onsdagens Skaberværksaften i Skt. Pauls Kirke

Fra ventre mod højre: Journalist Iben Maria Zeuthen, sognepræst Lise Palstrøm, præst v. metodistkirken Maria Thaarup, frikirkepræst Hans Vindum Pettersson.

Hvis Jesus havde levet i dag, ville han så være vegetar?

Teologistuderende og planlægger af Skaberværksaftenen Anne Sofie Hedegaard.

Sprøgsmål du selv kan overveje:

Hvordan formidler vi vigtighed af klimakrisen, uden at udvise bitterhed og fordømmelse overfor manglende handling?

Sprøgsmål du selv kan overveje:

Folkekirken er Danmarks tredje største jordbesidder – hvordan forpligter dette?

Sprøgsmål du selv kan overveje:

Hvilken form for livsstil ville Jesus have i dag? Ville han være vegetar? Ville han rejse med fly?

Sprøgsmål du selv kan overveje:

Kan pilgrimsvandringer bruges til at skabe en forbundethed med og ro i naturen?

Hvordan fejrer du din Skabelsestid?

Gennem Skabelsestiden deler vi historier fra hele landet, om hvordan både private, meningheder, organisationer mm. fejrer og markerer Skabelsestiden. Vil du dele din historie med hele det grønne fællesskab? Så send os en mail!

Tagget , , , , , ,